חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שינוי אמונות מגבילות
איך לתכנת מחדש את המוח בעזרת NLP?

שינוי אמונות מגבילות היא הדרך טובה ביותר לתכנת מחדש את המוח שלכם כדי להשתמש ב-100% מהמוח שלכם. אולי שמעתם שאנחנו משתמשים רק ב-10% מהמוח שלנו. דעו שזה רעיון מוטעה שהופץ על ידי הסרט לוסי של לוק בסון.

המציאות של שימוש במוח

במציאות, אנחנו משתמשים בכל חלקי המוח שלנו, אך לא בהכרח בו זמנית. עם זאת, ניתן לתכנת מחדש את המוח שלכם כדי להשתמש בו בצורה יעילה יותר.

NLP והפוטנציאל המוחי

בגישה של NLP, אנו מתייחסים לרעיון של פיתוח יכולות מוחיות על ידי שינוי דפוסי חשיבה ושפה. NLP מתמקד בשיפור התקשורת הפנימית והחיצונית כדי להגשים מטרות ולהגיע להצלחה. במאמר זה, אסביר לכם כיצד לעשות זאת תוך הסתמכות על הידע מהספר ביולוגיה של אמונה מאת ד"ר ברוס ליפטון ויישום עקרונות NLP.

כיצד פועל המוח שלנו כדי ליצור שינוי אמונות מגבילות?

חשוב לדעת שהמוח שלנו הוא איבר חשמלי. הוא מורכב מנוירונים, שהם תאים שמתקשרים זה עם זה באמצעות אותות חשמליים. אותות חשמליים אלו אחראיים לכל מחשבותינו, רגשותינו ופעולותינו. הדרך שבה הנוירונים שלנו מתקשרים ביניהם מושפעת מהאמונות שלנו.

שינוי דפוסים באמצעות NLP

אמונות ותפקידן בחיינו: האמונות שלנו הן תוכניות מנטליות שמנחות אותנו בחיים, והן קובעות מה אנחנו חושבים, מה אנחנו מרגישים ומה אנחנו עושים. NLP מציע כלים לשינוי אמונות מגבילות, על ידי זיהוי דפוסים אוטומטיים ושינוי הפרספקטיבה עליהם.

דוגמה להשפעת האמונות

לדוגמה, ילדים שגדלים במשפחות עניות נוטים יותר להיחשף למסרים שליליים על עושר ועוני. מסרים אלו עשויים לתכנת אותם להאמין שהם נועדו להיות עניים. מכיוון שאם אדם משוכנע שהוא יהיה עני כל חייו, הוא לא ינקוט שום יוזמה כדי להפוך לעשיר.

NLP לשינוי פרספקטיבות

באמצעות טכניקות כמו עיגון (Anchoring) ושינוי עמדות (Reframing), NLP מאפשר לשנות את התחושות והתגובות הנובעות מאמונות מגבילות ולפתח חשיבה חיובית ומעצימה יותר.

השפעת החינוך על האמונות

החינוך הוא אפוא היבט חשוב של הסביבה שלנו, מכיוון שהוא מעביר לנו ידע, ערכים ואמונות שישפיעו על הדרך שבה אנו חושבים ומתנהגים.

ההסבר של ברוס ליפטון

לדעת ברוס ליפטון, תופעה זו מוסברת על ידי כך שתאי הגוף שלנו אינם רק מכונות ביולוגיות, אלא גם מסוגלים לקבל ולעבד מידע מהסביבה שלהם. הוא קרא למערכת תקשורת זו "המטריצה הביולוגית".

ההשפעות של הסביבה על המטריצה הביולוגית

מחשבות, רגשות והחוויות שאנחנו חווים משפיעים ישירות על המטריצה הביולוגית ולכן גם על התאים שלנו. לדוגמה, אם אנחנו חיים בסביבה מלחיצה, המטריצה הביולוגית תייצר הורמוני סטרס שיפריעו לפעולת התאים. סטרס זה יכול להוביל לבעיות בריאות, כגון יתר לחץ דם, מחלות לב וסוכרת.

NLP ומטריצה ביולוגית

גישה של NLP מלמדת אותנו לזהות את המקורות של הסטרס ולשנות את הדרך שבה אנחנו מגיבים אליו, כך שנוכל לשפר את בריאותנו על ידי שינוי הדפוסים המנטליים והרגשיים.

השפעת הסביבה החיובית וחשיבה חיובית

ולהפך, אם אנחנו חיים בסביבה חיובית, המטריצה הביולוגית תייצר הורמוני אושר שיעודדו את הבריאות ורווחת התאים. כך, במציאות, זה מסביר את הציטוט המפורסם של ג'ים רון שאומר שאנחנו ממוצע של חמשת האנשים שאנחנו מקיפים את עצמנו ביותר, מכיוון שהחברות שלנו משפיעות באמת על חיינו, בין אם זה להגיע למטרות שלנו, לחשוב חיובי או אפילו להתעלות על עצמנו.

בניית סביבה תומכת באמצעות NLP

בניית סביבה חיובית ותומכת היא חלק מרכזי ב-NLP. באמצעות תרגול של החברות פרודוקטיבית, אנו מתמקדים ביצירת קשרים שמעצימים אותנו ומקדמים אותנו לקראת המטרות שלנו.

איך לשנות את התכנות שלנו ?

אבל עכשיו כשאנחנו יודעים את כל זה, נבחן איך לשנות את התכנות הזה, כי כמו שאני תמיד אומר, תמיד יש פתרון. לכן, ניתן לשנות את התכנות שלנו, גם אם נחשפנו למסרים שליליים בילדותנו.

זיהוי האמונות המגבילות שלנו

השלב הראשון הוא להיות מודעים לאמונות שלנו. לדוגמה, עליכם לדעת עמוק בפנים מהן האמונות המגבילות שלכם. זה יכול להיות האמונה שתהיו עניים לנצח, האמונה שלא תוכלו להצליח בפרויקט כלשהו, או אפילו האמונה שאתם מכוערים.

NLP לשינוי אמונות מגבילות

באמצעות טכניקות NLP כמו שאלות מטה-מודל (Meta-Model Questions), נוכל לפרק את האמונות המגבילות ולבחון אותן מחדש, ובכך לשנות את ההשפעה שלהן על חיינו.

אמונות מגבילות והמניע לשינוי

כי כן, אפילו להיות מכוער הוא למעשה רק אמונה, כי אתם יכולים לשנות את המראה שלכם באמצעות המחשבה בלבד. לא מאמינים לי? אז הקשיבו לזה.

שימוש במימטיזם (Imitation)

האם אתם מכירים את המונח מימטיזם? מימטיזם הוא היכולת של אורגניזם לחקות את הצורה, הצבע או ההתנהגות של אורגניזם אחר. כלומר, אורגניזם מסוגל לשנות את ה-DNA שלו כדי לחקות את ה-DNA של אורגניזם אחר. מה שאומר שבהשראת אנשים יפים, תסיימו בכך שתדמו להם. הדוגמה הטובה ביותר לעקרון זה היא של גמל שלמה סחלב. הוא מסוגל לשנות את המראה הפיזי שלו כדי להידמות לסחלב.

שינוי המראה הפיזי דרך המחשבה

מה שמראה שבחשיבה הצורה שבה אנחנו חושבים, אנחנו מסוגלים לשנות את המראה הפיזי שלנו, ובכך לשפר את חיינו. הדוגמה של גמל שלמה מראה לנו שהיופי הוא לא רק עניין גנטי, אלא גם מושפע מהסביבה ומההתנהגות שלנו.

שימוש בטכניקות NLP להגשמה עצמית

בגישה של NLP, נוכל להשתמש בטכניקות כמו דמיון מודרך (Guided Imagery) כדי לדמיין את עצמנו מצליחים, וכך ליצור את השינוי המנטלי והפיזי שאנו שואפים אליו.

לכן, אם גמל שלמה מסוגל לשנות את מראהו הפיזי כדי להידמות לצמח, למה בן אדם לא יוכל לשפר את המראה הפיזי שלו? למעשה, ברור שלא תשנו את המראה הפיזי שלכם בין לילה, אבל אם תיישמו את העצות הבאות, תשיגו תוצאות תוך מספר שבועות בלבד.

הכוונה באמצעות מטרות ברורות

הדבר החשוב באמת הוא שבקביעת מטרה ברורה, אתם באמת תגיעו אליה, וזה יכול לעבור דרך שינוי גנטי. כמו שאנחנו יכולים ליצור לעצמנו מחלות כתוצאה מהסטרס, אנחנו גם יכולים לרפא את עצמנו דרך הרווחה.

הדרך להחלפת אמונות מגבילות

בחזרה לאמונות המגבילות, המטרה היא לזהות אותן כדי להיות באמת מודעים להן. לאחר שזיהינו את האמונות השליליות שלנו, אנחנו יכולים להתחיל להחליף אותן באמונות חיוביות.

שיפור החברה הסובבת אותנו

כדי להקל על כך, עלינו להתחיל לשפר את הסביבה שלנו, את היחסים שלנו וההשראות שלנו. יש להקיף את עצמנו באנשים שמזכירים את אלו שאנחנו רוצים להיות.

כדי להתחיל, אתם כבר יכולים לקרוא מאמרים, להאזין לפודקאסטים או לקרוא את הספרים של האנשים שהשיגו את המטרה שמעניינת אתכם, כדי לספוג את הרעיונות שלהם. ב-NLP, התהליך הזה נקרא 'מודלינג' (Modeling), שבו אנו לומדים מחיקוי דפוסי ההתנהגות והחשיבה של אנשים מצליחים. על ידי הבנת מה שמניע אנשים מצליחים, אנחנו יכולים לשלב את הדפוסים הללו בחיינו שלנו.

החשיבות של דפוסי חשיבה חיובית

המטרה היא לספוג את הידע שלהם כדי לשנות את דפוסי החשיבה שלכם ולגרום להשפעת המימטיזם לפעול.

השפעת האנשים שמקיפים אותנו

כמו כן, האנשים בחיי היומיום שלכם גם יצטרכו להשתנות. כי כמובן, אם אתם לומדים משהו טוב מצד אחד, לא כדאי שאדם אחר ישפיע עליכם לרעה עם רעיונות אפלים. אחד העקרונות המרכזיים של NLP הוא הסביבה התומכת, וכאשר אנו מבלים זמן עם אנשים חיוביים, אנחנו נוטים יותר להיחשף למסרים חיוביים.

יצירת קשרים חיוביים וחשיבה חיובית

בזמן שאנו מבלים עם אנשים חיוביים, אנחנו נוטים יותר להיחשף למסרים חיוביים. לאורך הזמן, תשפרו את דפוסי החשיבה שלכם, וזה יוביל אתכם לפגוש אנשים חדשים כמותכם, מה שיקדם את ההתפתחות הטובה שלכם.

פרקטיקות לתמיכה בתהליך השינוי

ב-NLP, אנחנו משתמשים בטכניקות כמו חברות פרודוקטיבית ומעגלי תמיכה, בהם אנחנו בוחרים במודע להקיף את עצמנו באנשים התומכים בשינוי ובצמיחה שלנו.

טכניקות לשינוי תכנות המוח ולשינוי אמונות מגבילות

לבסוף, אנו יכולים לתרגל טכניקות לתכנות מחדש של המוח, כגון מדיטציה או דמיון מודרך. טכניקות אלו עוזרות לנו ליצור קשרים עצביים חדשים ולשנות את האמונות שלנו.

החשיבות של דמיון מודרך

הדמיון המודרך הוא כלי עוצמתי ב-NLP, שבו אנו יוצרים תמונות מנטליות של הצלחה והשגת המטרות שלנו. הוא מאפשר לנו לתרגל מצבים מנטליים חיוביים ולהתחבר לרגשות מעצימים.

דמיון מודרך הוא הכרחי, כי כמו שאתם יודעים, לוקח זמן כדי לגרום לשינוי לקרות. לכן, ללא דמיון מודרך, אפשרי להתייאש במהירות אם אינכם רואים את מטרתכם מתממשת בזמן הרצוי. לעומת זאת, כאשר אתם מדמיינים בבירור את מטרתכם במוחכם, תחוו תחושת רווחה.

יצירת תחושת תודה

עליכם לדמיין את עצמכם משיגים את המטרה בראשכם. בכל יום, פשוט דמיינו את עצמכם מצליחים במטרה שלכם ומגשימים את החלומות שלכם. ב-NLP, התהליך הזה מגביר את המוטיבציה והמחויבות למטרה. עשו זאת מספר פעמים ביום, שכן זה יעורר בכם תחושת תודה. זו היא רגש חשוב שיש לטפח כאשר אתם מתרגלים דמיון מודרך.

הכוח של דמיון המודרך

כי כאשר אתם מדמיינים את עצמכם מצליחים, תיצרו מצב תודעתי חיובי שיעזור לכם להשיג את המטרה שלכם. בנוסף, לדמיון יש כוח מרתק, מכיוון שתיצרו באמת תמונות מנטליות שבהן אתם רואים את עצמכם מצליחים. והדבר המדהים הוא שמוחכם לא מבחין באמת בין התמונות שנוצרו על ידי הדמיון לבין תמונות אמיתיות שנראו בעיניים שלכם.

הדמיון בחלומות

ייתכן שכבר שמתם לב לכך בחלומות. לפעמים, אנחנו לא יודעים אם החלום שלנו היה אמיתי או לא. בדמיון מודרך, זה עובד באופן דומה, אבל צריך לעשות זאת מדי יום. באמצעות תרגול עקבי, ניתן להפוך את הדמיון לחלק מהשגרה היומית, ולקבל תוצאות משמעותיות.

התמדה והשגת מטרות

כך זה יהפוך להרגל תוך כמה שבועות, ותעשו זאת מבלי לשים לב.

צורך בתרגול וסבלנות

אבל כדי לקבע את כל זה, יש להיות עקביים ללא קשר למה שקורה, כי דמיון מודרך לא עובד בן לילה. צריך תרגול וסבלנות כדי לראות תוצאות. אז שמרו על עקביות והתמדה, ותצליחו לתכנת מחדש את המוח שלכם כדי להשיג את המטרות שלכם.

מקווה שנהנתם ואם זקוקים לעזרה אני מזמין אתכם לפנות אליי ישירות לנייד 0559686195

או בהודעות פרטיות אם יותר נוח 😉

ג'יימס אייזיק

נב: שיתופים יתקבלו בברכה 😍

..